Header Ads

Oğlu için başladı, ekmek kapısı oldu

Bitlis Adilcevaz'da hasta oğlunun tedavisi için bıldırcın yetiştirmeye başlayan babanın girişimi bir sektöre dönüştü.

Bitlis'in Adilcevaz ilçesinde bir vatandaş, hasta olan oğluna taze bıldırcın yumurtası temin etmek için bıldırcın yetiştirmeye başladı ve elde ettiği bıldırcın yumurtalarını satarak kendine yeni bir iş sahası yarattı.

Adilcevaz'da yaşayan Erdem Topal, oğlunun hastalığı nedeniyle ihtiyaç duyduğu bıldırcın yumurtasını temin etmek isterken yeni işine de kavuştuğunu söyledi.

Topal, 3 yaşındaki oğluna astım bronşit teşhisi konulduğunu belirterek, şunları ifade etti:

''Nefes almakta sıkıntı yaşayan oğluma, bronşit astım teşhisi konuldu. Öncelikle çareyi modern tıp yöntemlerinde aradık. Dönem dönem oksijen takviyesinde bulunmaya başladık ve çocuğa buhar verdik. Ne var ki, kesin çözüme ulaşamadık. Zaten doktorlar da çocuğumun hayatını bundan sonra böyle devam edeceğini söylediler. Bunun üzerine alternatif tıbba yöneldim ve çevremdekiler bıldırcın yumurtasının faydalı olabileceğini bana söyledi. Ben de çocuğuma bıldırcın yumurtası yedirmeye başladım ve olumlu sonuç aldım. Bir süre sonra kontrol için doktora gittiğimde, doktor hayretler içinde çocuğumun eskiye oranla çok daha iyi olduğunu bana söyledi. Bunun üzerine herkesin bundan yararlanması için bu işe koyuldum.''

230 bıldırcın yaşamını değiştirdi

Geçimini bıldırcın yumurtası satarak sağlayan Topal, bu işe koyulduktan sonra yaşamının değiştiğini kaydetti.

Yörede ilk kez bıldırcın yetiştiren kişi olduğunu anlatan Topal, yaptığı işin ilk önce çevresi tarafından yadırgandığını dile getirdi.

Topal, şöyle konuştu:

''Önceleri insanlar beni yadırgadı. Ancak ben kimseye aldırmadım. Gittikte bıldırcın sayımı artırdım ve şu an 230 tane bıldırcınım var. Bunlardan günde 70 ile 80 yumurta elde ediyorum. Aldığım bu yumurtaları uygun şekilde poşetleyip 12 adedini 5 liraya Adilcevaz ve çevre ilçelerde satıyorum. Yöreye bıldırcın yumurtası genellikle batı illerinden geliyor. Yumurta bu bölgeye ulaşıncaya kadar tazeliğini yitiriyor. Ayrıca bu yumurtaların benim elde ettiğim yumurtalar kadar doğal olduğuna inanmıyorum. Çünkü bıldırcınları ben tamamen doğal ve organik ürünlerle yemliyorum.''


Kaynak : http://www.internethaber.com/bitlis/adilcevaz/oglu-icin-basladi,-ekmek-kapisi-oldu-305123h.htm#ixzz13Aocxvor

Hiç yorum yok

* Geri bildirimlere önem veriyoruz...

* İçerekler hakkındaki görüş ve önerilerinizi lütfen bizimle paylaşınız.

* Ziyaretiniz için teşekkür ederiz.

Blogger tarafından desteklenmektedir.