Header Ads

“Ana-Kız Okuldayız” Kampanyasının En Başarılı İlçesi Kabataş

kabataş ilçesiOkuma-yazma bilmeyen, okula gidemeyen vatandaşlarımızın, eğitim hizmetlerinden yararlanarak, okur-yazar hale getirilmesi amacıyla Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık ve Milli Eğitim Bakanlığınca başlatılan “Ana Kız Okuldayız”, “Eğitim Her Engeli Aşar”, “Türkiye Okuyor”, “Haydi Kızlar Okula” adlı eğitim kampanyalarıyla ilgili Ordu ili genelinde yürütülen çalışmalar, Ordu Valilik Toplantı Salonu’nda yapılan toplantıda değerlendirildi.

SON ALTI AYDA 81’İNCİLİKTEN 69’UNCULUĞA YÜKSELDİK

Vali Düzgün: “Sayın Cumhurbaşkanımız, Sayın Başbakanımız ve hanımefendiler önderliğinde başlatılan “Ana-Kız Okuldayız”, “Türkiye Okuyor”, “Eğitim Her Engeli Aşar” gibi kampanyalarda maalesef ilimizin başarı sırası kötüydü. Gerektiği kadar bu kampanyaya önem verilmediği için, 81 il arasında son sıralarda yer alıyorduk. “Ana-Kız Okuldayız” kampanyasında da 81 il arasında 81’inci durumdaydık. 14 Ekim 2010 tarihinde bir genelge yayınladık. Bu genelge doğrultusunda yapılan çalışmalar sonucu ilimizde ve ilçelerimizde önemli gelişmeler sağlandı. Son 6 ay içerisinde 81’incilikten, 69’unculuğa yükseldik.”


EN YÜKSEK BAŞARIYI KABATAŞ VE GÜZELYALI YAKALADI

Her yapılan toplantıda, “Ana-Kız Okuldayız” kampanyasında başarılı olan ilçelerin ödüllendirildiğini söyleyen Vali Düzgün, “ Başta Vali Yardımcısı Halil Berk, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İlçe Kaymakamları ve İlçe Milli Eğitim ve Halk Eğitim Merkezi Müdürlüklerinin çalışmalarıyla ilimizde son aylarda okur-yazar sayıları hızla artmaya başladı. Bu çalışmaları yürüten arkadaşlara teşekkür ediyorum. Bazı ilçelerdeki çalışmalar, diğer ilçelere göre daha hızlı. Son 6 aylık çalışmalarda bu kurslara 5.700 kursiyer devam etmiş ve 4.200 tanesi belge almaya hak kazanmış. İlçeler bakımından da Kabataş ilçemiz birinci, Gülyalı ilçemiz ikinci ve Fatsa ilçemiz üçüncü olarak, 19 ilçe içerisinde en yüksek başarıyı yakalamış ilçelerimizdir.” diye konuştu.


HEDEF İLK 50 İL ARASINA GİRMEK

İl Milli Eğitim Müdürü Yılmaz Uzun: “Sayın Valimizin talimatlarıyla ‘Ana-Kız Okuldayız’ kampanyasıyla ilgili ilimiz genelinde hızlı bir çalışma başlattık. Türkiye genelindeki sıralamamızın değişeceğinden emindik. Bundan sonra Halk Eğitim Merkezi Müdürlerimizin, İlçe Milli Eğitim Müdürlerimizin gayretleri ve Kaymakamlarımızın fedakârlıklarıyla, biraz daha gayret etmek suretiyle hedef olarak gösterilen ilk 50 il arasına girmeyi başarabiliriz.” dedi.


VALİ DÜZGÜN BAŞARILI İLÇELERE PLAKET VERDİ

Konuşmaların ardından Vali Orhan Düzgün “Ana-Kız Okuldayız” okuma-yazma kampanyasında, açtıkları kurslar ve okur-yazar hale getirdikleri kursiyerler sayısı bakımından en başarılı olan Kabataş, Gülyalı ve Fatsa ilçe Kaymakamlarına birer plaket verdi.

kaynak: http://www.unyesil.com/wp-content/uploads/medya-1330.jpg

Hiç yorum yok

* Geri bildirimlere önem veriyoruz...

* İçerekler hakkındaki görüş ve önerilerinizi lütfen bizimle paylaşınız.

* Ziyaretiniz için teşekkür ederiz.

Blogger tarafından desteklenmektedir.