Header Ads

Isırgan Yağlaşı - taze ısırgan yemeği

Taze ısırganın tam zamanı hatta geçiyor bile.Büyüklerimden duyduğum kadarıyla senede en az bir kere ısırgan yemeği yenmeliymiş.Her derde deva,kansere birebirmiş.Şifa niyetine bir kerede olsun yemeliymişiz.Rahmetli babaannnemin büyük halası, romatizma ağrıları için ağrıyan yerlerine ısırgan sürüyormuş, ısırganın etkisiyle ağrıları hafiflermiş...

Ben de, taze çıktığında böreğini ve bu şekilde yemeğini yaparım.Tarifi uzun gelebilir ama yapılışı çok kolay.Herkese iyi hafta sonları...

[post_ad]

Taze ısırgan (yaklaşık 1 bağ )

2-3 avuç un

5-6 diş sarımsak

1 su bardağı süt

1 su bardağı su

tuz,4-5 sap taze nane.

Üzerine:2 yemek kaşığı tereyağ,pulbiber.



Yapılışı:
Isırganı elinize eldiven giyerek ayıklayıp, yıkayın.Bir tencerede su kaynatın ve ısırganı haşlayın, suyunu süzün.

Soğuyan ısırganı derin bir kapta, rondodan geçirip püre haline getirin.

Tencereye ,su , püre ısırgan,nane, sarımsak,tuz ve unu koyun.Kısık ateşte muhallebi gibi karıştırarak göz göz olana dek pişirin.Sütü ilave edin ve ocaktan alın.

Servis tabağına boşaltın.Üzerine tereyağ kızdırıp, pulbiberle servis yapın.

Not:Ben sadece taze nane ile süsledim.Soğuk yada sıcak servis ediliyor.O size kalmış.Ama ben soğuk tercih ediyorum çünkü sıcakken ısırgan kokusu baskın oluyor.

kaynak:http://asevi.blogcu.com

Hiç yorum yok

* Geri bildirimlere önem veriyoruz...

* İçerekler hakkındaki görüş ve önerilerinizi lütfen bizimle paylaşınız.

* Ziyaretiniz için teşekkür ederiz.

Blogger tarafından desteklenmektedir.